jul!

jag tänkte berätta hur dte brukar vara när jag firar jul :)

jag älskar julen!
jag vaknar på morgonen, går ner till köket och äter julgröt med mina bröder mamma och hennes man! sen får alla öppna varsin julklapp. jag är fortfarande som ett litet barn dagen före julafton :D Jag älskar det!
sen på dagen åker vi till mammas mans familj äter tills man spricker och öppnar lite julklappar!

sen halv tre så träffas hela släkten hemma hos oss, vi är ett fullt hus kan man säga!
vi kollar på kalle anka och myser i soffan och alla är på gott humör.
sen vid halv fem är det tid för ännu mera mat, det är väl det bästa med julen? maten? :)
vid 6 tiden så knackar det alltid på dörren, och alla barn blir till sig, sanna och kevin börjar alltid skrika mest, för där står ju den där läskiga mannen, rödklädd och vitt skägg, tomten såklart!
han kommer och delar ut alla julklappar, och det brukar ju ta sin tid!
hela släkten sitter uppe till natten och pratar och delar massa skratt!
jag helt enkelt älskar julen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0